Selecteer een pagina

Goede communicatie is binnen elk bedrijf een uitdaging!

Informatie delen

Communicatie is voor elke onderneming van belang. Je wilt dat potentiële klanten de juiste informatie ontvangen om ze te laten besluiten dat jij ze kan helpen met jouw dienst. Via jouw website of een brochure:

  • Is de website en overige informatie up-to-date?
  • Spreek je je doelgroep aan?  
  • Komen jouw missie en visie hierin naar voren?
  • Wordt je marketingboodschap goed overgebracht?
  • Zijn de teksten wervend geschreven? 

Als jouw doelgroep zich aangesproken voelt en de juiste informatie kan vinden, dan zullen ze ook jouw diensten willen afnemen.

Klantenservice

Ook nadat iemand klant is geworden is communicatie van wezenlijk belang:

  • Is alle informatie duidelijk rondom de dienst die je levert?
  • Wordt de klant tijdig geïnformeerd over data en tijden?
  • Worden vragen snel beantwoord?
  • Communiceren alle teamleden op dezelfde wijze en hoe spreek je dat af?
  • Hebben alle communicatie-uitingen dezelfde uitstraling?

Een uniforme en professionele uitstraling zorgt voor een goede klanttevredenheid en klantenbinding.

Lees hier hoe het optimaliseren van je bedrijfsprocessen ook bijdragen aan een betere klantenservice.

Interne communicatie

Het is niet alleen belangrijk dat klanten de juiste informatie kunnen vinden. Voor je eigen medewerkers en/of teamleden is het ook van belang dat zij juist geïnformeerd worden.

  • Is de werkwijze voor alle medewerkers duidelijk?
  • Kunnen zij makkelijk vinden welke afspraken er zijn gemaakt?
  • Zijn de werkinstructies vastgelegd?
  • Zijn de werkprocessen up-to-date?

Goede interne communicatie voorkomt fouten in de dienstverlening en het bespaart ontzettend veel tijd als iedereen weet waar de benodigde info te vinden is.

Ik help jou graag met het schrijven van teksten en de communicatie rondom jouw dienstverlening

Maak een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek

Ilonka heeft in no-time een tekst voor elkaar. We werken nu 1,5 jaar samen rond de marketing, sales en klantbeleving van mijn bedrijf. Ik vind het heel knap hoe zij mijn ideeën en gedachten aanhoort en dan meteen aan de slag kan. Van een doel, wat steekwoorden en tekstfragmenten maakt zij zo een lopende tekst. Ze rijgt teksten en berichten op een logische manier aan elkaar en zorgt voor automatisering, zodat we een fijne klantbeleving bieden én het onszelf zo makkelijk mogelijk maken. Ze stelt ook kritische en prikkelende vragen zodat ik scherp kan aangeven wat ik wil. Ik heb ervoor gekozen om te werken met Ilonka omdat ze mij kan bijhouden. Mijn overvloed aan ideeën, lerende houding en mijn ambitie (lat ligt hoog) krijgt bij haar alle steun en ruimte. Het is leuk om samen op ontdekkingstocht te zijn. Ze leeft enorm mee in alle ups en downs. Ik raad Ilonka dan ook van harte aan.

Saskia Giesbers

Eigenaar, Saskia Giesbers

Ilonka is dedicated om het beste uit haarzelf en het werk voor haar opdrachtgevers te halen. Mooi om te zien dat ze er 100% voor gaat. Ze denkt continu mee, komt zelf met ideeën en helpt proactief. Ze is breed onderlegd en kan op diverse gebieden haar klanten helpen met een volgende stap zetten in hun bedrijf en de verdere groei daarvan. Voor de Academie voor Virtueel Professionals is ze aan de slag geweest met content schrijven (van persberichten tot brochures) en online marketing projecten uitrollen. Ze heeft overzicht, weet goed te prioriteren en heeft passie voor haar werk. Een fijne dame die je vol vertrouwen kun inzetten.

Petra Fehring

Eigenaar, Academie voor Virtueel Professionals